A A A

Komunikat dot. Teams i e-dziennika

 

 

 

    Od paru dni są zgłaszane problemy z zalogowaniem się do aplikacji Teams na platformie Office365 i spowolnionym działaniem e-Dziennika.

 

TEAMS:

jeżeli możesz się zalogować na platformę Office365 i jak klikniesz w aplikację "Teams" i otrzymujesz komunikat że "Nieudało się Ciebie zalogować, spróbuj ponownie" należy sprawdzić czy mamy zainstalowane wszystkie najświeższe aktualizacje systemu Windows 10.

 

Można się zalogować do Teams z systemu Windows 10 w wersji 2004.

 

Ta wersja systemu instaluje się wraz z ostatnią "Aktualizacją funkcji dla systemu Windows 10, wersja 2004", w każdej poprzedniej wersji czyli 1909 lub 1903 lub jeszcze starszej, nie idzie się zalogować do Teams.

 

Aby sprawdzić czy są jakieś aktualizacje systemu należy:

1. Kliknąć (w lewym dolnym rogu) ba logo Windows.

2. Kliknąć w Ustawienia (ikona zębatki) następnie

w "Aktualizacje i zabezpieczenia".

3. Kliknąć w przycisk "Sprawdź dostępne aktualizacje" lub

"Brak aktualizacji" i zaistalować wszystkie dostępne aktualizacje.

4. Aby sprawdzić jaką mamy wersję systemu w

"Aktualizacje i zabezpieczenia" zjeżdżamy w doł i klikamy

"Informacje o kompilacji systemu".

5. Zjeżdżamy w dół gdzie będzie "Specyfikacja systemu Windows"

i w drugim wierszu jest informacja o wersji systemu, jeżeli jest inna

niż 2004 możemy mieć problem z zalogowaniem się do Teams,

należy tak długo instalować aktualizacje systemu aż będziemy

mieli odpowiednią wersję systemu.

6. Następnie instalujemy przeglądarkę Firefox i logujemy się

do platformy i następnie do Teams.

 

Przetestowane na komputerze z system Windows 10 w wersji 1909

który blokował dostęp do Teams i dopiero po zaktualizowaniu do

wersji 2004 i skorzystaniu z przeglądarki Firefox udało się zalogować

do Teams (dodam że próby logowania, po aktualizacji systemu, za pomocą

przeglądarki Edge nie powiodły się, dopiero po instalacji przeglądarki

Firefox udało sie zalogować do Teams).

 

Alternatywnie można pobrać i zainstalować aplikację Teams na swoim komputerze (jak wszystkie wyżej wymienione sposoby zawiodą).

 

Link: http://sp5.chojnice.pl/files/programy/Teams_windows_x64.exe

 

 

E-DZIENNIK (informacja od firmy Vulcan-link do informcji poniżej):

 

prowadzone od poniedziałku powszechne nauczanie zdalne wpłynęło na gwałtowne obciążenie systemów i sieci, co może skutkować chwilowym spowolnieniem działania e-dziennika w niektórych lokalizacjach. 
 
W wyniku obciążenia serwerów również aplikacje mobilne potrzebują więcej czasu na aktualizację danych, stąd pojawiające trudności z rejestracją i synchronizacją. 
 
Chcemy podkreślić, że naszym priorytetem jest zapewnienie Państwu ciągłości w korzystaniu z naszych aplikacji, dlatego na bieżąco wprowadzamy kolejne rozwiązania poprawiające wydajność, tak aby całkowicie zlikwidować pojawiające się niedogodności. 
 
Użytkowników aplikacji mobilnych informujemy, że dotychczasowa aplikacja mobilna Dzienniczek+ jest nadal dostępna i nie zostanie wycofana do czasu ustabilizowania się działania nowej aplikacji Dzienniczek VULCAN. 
 
Przepraszamy za wszelkie utrudnienia spowodowane obecną sytuacją. Zapewniamy, że dokładamy wszelkich starań aby przywrócić wydajne działanie systemów.
 

 

Administrator Systemu

mail: informatyk@sp5.chojnice.pl

lub serwis@sp5chojnice.pl